DE SCHAKEL TUSSEN MENS EN MERK
Middelbeek bestaat al 75 jaar. In het kader van dit jubileum brachten wij in 2021 een jubileum magazine uit waarin wij een aantal klanten hun verhaal hebben laten vertellen. Stuk voor stuk mooie, indrukwekkende verhalen van lokale ondernemers, die we graag ook delen in dit blog.
Guus van Wetering heeft zijn Alkmaarse vestiging van Fieldstars zelf opgebouwd. Want wat in korte tijd al was gelukt in Haarlem, Utrecht en Amsterdam moest ook boven het Noordzeekanaal mogelijk zijn. Daarin heeft hij gelijk gekregen, want Fieldstars Alkmaar is inmiddels de best draaiende vestiging van Nederland. Dat zijn er ondertussen al twaalf. Fieldstars is gespecialiseerd in fieldmarketing, een activiteit die vooral bekend is van enthousiaste promotie- en verkoopteams op straat. Dit doen ze vooral voor dagbladen als De Telegraaf en NRC Handelsblad, en bijvoorbeeld voor de Vriendenloterij. Daar houdt het echter niet op, want ook de vervolgstappen van deze wervende acties voert Fieldstars professioneel uit, met als doel bestaande klanten te behouden en voormalige klanten terug te winnen.
Daarnaast denken ze voor hun opdrachtgevers originele en interactieve concepten uit om nog meer merkbekendheid te genereren. Alles bij elkaar is Fieldstars een innovatieve schakel tussen mens en merk. De marketeers van Fieldstars zijn studenten die goed in het marketingvak worden getraind. Guus is zelf ook op deze manier begonnen. “Studenten werken graag bij ons. Dat merken we omdat ze zelf vaak ook weer vrienden aandragen als nieuwe medewerker.” De fieldmarketeers worden op een werkdag altijd per team naar hun werklocatie gebracht. Om dit georganiseerd te krijgen, ging Guus van Wetering om de tafel met Middelbeek Autoverhuur. Die keuze werd ingegeven door de locatie, op loopafstand van trein- en busstation én vlakbij het eigen kantoor, maar zeker ook vanwege Middelbeeks reputatie: ‘Hiervoor moet je echt bij Middelbeek zijn. We worden er fijn ontvangen, krijgen altijd schone auto’s mee en er is nooit een probleem. Ze horen gewoon bij de Champions League van de verhuurbranche!”

Fotografie: Norbert Reijngoud